Vegeta Bio facuta acasa




Ajung acasă obosita ,frânta după multe deplasări in oraș ,as începe sa fac ceva bun pentru cina când dintr-o data îmi dau seama ca am rămas fără condimente si legume.

De obicei am puse la o parte cuburi de legume dar e gol borcănelul.Ce sa fac ,cum sa fac o supa de carne fără legume?

Știind ca acuma toamna se găsesc toate legumele importante in piața m-am îmbrăcat si așa obosita mi-am făcut cumpărăturile, dar puțin mai mult din toate .

Ajungând acasă știind o rețetă veche m-am apucat de făcut condimente bio care mi-au ieșit fantastic.




Cum se face vegeta de casă? nimic mai simplu! Dacă vă place vegeta sau orice alt mix de legume uscate, să stiți că puteți să le preparați și singuri, fară conservanți. Nu este deloc greu și cu siguranță este mult mai sănătos. Trebuie doar să vă alegeți combinția preferată, să le uscați și să le savurați în supe, ciorbe, tocanițe sau alte mâncăruri. În felul acesta aveți controlul a ceea ce mâncați, fără e-uri, fără coloranți, fără conservanți și așa mai departe.

În funcție de cât de mari vă plac legumele, le tăiați cubulețe mici sau le dați pe razatoare. Ceapa poate fi tăiată foarte subțire. Le puteți usca la soare, în casă, întinse pe o hârtie pe calorifer  (iarna), în aparatele speciale pentru uscat legume și fructe sau în cuptor.

Oricum ați face, ar fi bine să le puneți la uscat separat, dacă doriți să faceți , la urmă mai multe combinații.

În final adăugați (sau nu) sare, după placul vostru și păstrați vegeta de casă într-un borcan de stilcă, de preferință închis bine. Dacă vreți , puteți măcina legumele uscate în robot sau râșniță și veți obține vegeta sub formă de praf.

Iată și rețeta de mix de legume uscate, detaliată mai jos:



INGREDIENTE
morcovi
țelină
rădăcină de pătrunjel
ceapă
frunze de pătrunjel
frunze de țelină
frunze de leuștean (pentru combinațiile pentru ciorbe)
orice alte condimente proaspete sau legume, în special rădăcinoase 
opțional – sare


MOD DE PREPARARE
La soare 
Întindeți-le pe hârtie, la soare, acoperite de preferință cu un tifon, pentru a evita insectele. Este bine să faceți asta in zilele toride de vară, când nu e umezeală. Umezeala le poate face să mucegăiască.




Pe calorifer, iarna
Este o metoda foarte buna. La fel, așezați legumele mărunțite în tăvițe, sau pe hârtie, pe calorifer. Așteptați 2-3 zile să se usuce bine.
La aparatele de uscat legume și fructe
Eu nu am un asemenea aparat, dar sunt sigur că vine cu instrucțiuni de folosire . Am văzut că au rezultate foarte bune.
În cuptor.




Este o metodă mai rapidă. Aveți nevoie de o temperatură mică în cuptor, de maxim 100 de grade Celsius și răbdare. Puteți folosi hârtia de copt, pentru ca legumele să nu se lipească de tavă. Dacă cuptorul are ventilație, este și mai bine, se vor usca mai repede. Dacă e un cuptor mai rudimentar, pentru a pastra o temeperatură mică, lăsați ușa întredeschisă.
La final
În final adăugați (sau nu) sare, după placul vostru și păstrați mixul într-un borcan de sticlă, de preferință închis bine.

Mixul de legume se poate folosi la supe, ciorbe, sosuri, fripturi și multe alte mâncăruri care astfel vor fi mult mai sănătoase.

Dacă folosiți legume bio (organice) vom obține un mix de legume mai sănătos.

Pofta bună!












Comentarii